8 Weken Lifestyle Challenge

Het belang en het doel van de challenge

Nederland staat bekend als een van de meest stressvolle landen van Europa. De werkdruk en sociale druk ligt zo hoog, dat de vraag niet is OF je een burnout/depressie krijgt, maar wanneer.

 

Je voelt je fysiek en mentaal niet fit. Je eet te veel fastfood. Je zit te lang op je telefoon te scrollen. Je hoop te ontspannen door leuke series te bingewatchen, waardoor je slaaptekort creëert. Je sport niet, maar weet ook niet hoe je uit deze sleur moet komen.

 

De truc is om dit in stappen te doen. Iedere week focussen op nieuwe leefstijl verandering. En daar gaan wij je van FitBody gratis bij helpen. Iedere week met een nieuw onderwerp en een nieuwe focus. We stimuleren je en hopen dat jij stukje voor stukje weer controle gaat krijgen over je leven en je lekkerder in je vel gaat voelen. Het is geen verplichting, maar een stok achter de deur om jou te helpen je leefstijl in positieve zin aan te passen.

 

Het enige dat jij hoeft te doen, is je vrienden/familie uitnodigen om mee te doen en doorzetten. Want als je samen ergens voor gaat, is het makkelijker om vol te houden! Het handige aan deze challenge, is dat je iedere challenge de mogelijkheid hebt om voor de makkelijke challenge of de moeilijke challenge te gaan. En dit kun je zelf per week bepalen.

 

De lifestyle punten waar we ons de komende 8 weken op gaan focussen zijn:

 

- Voldoende slaap

- Voldoende beweging

- Voldoende ontspanning

- Minder social media gebruik

- Minder schermtijd

- Gezonder eten

- Bewuster eten

 

Week 1: Voldoende slapen

In week 1 focussen we onszelf op voldoende slapen. Slapen is onwijs belangrijk voor ons. Tijdens onze slaap herstellen we zowel fysiek als mentaal. We zetten in ons hoofd alles weer op een rijtje en vergeten zaken die niet belangrijk zijn. Slapen is heel gezond. Zowel voor je lichaam als voor je geest. Voldoende slaap is een zeer belangrijke factor wanneer het gaat om een gezonde leefstijl. Lees meer over het belang van voldoende slapen en tips om goed te slapen op de website van de hersenstichting.

 

De Challenge van week 1

Zoals eerder besproken zal iedere challenge in het niveau 'makkelijk' en 'moeilijk' te volbrengen zijn. Je kunt per week/challenge bepalen of je voor makkelijk of voor moeilijk gaat. Net waar jij je goed bij voelt. Je doel moet natuurlijk wel haalbaar zijn.

 

Makkelijk: Zorg dat je deze week van de 7 nachten, er minimaal 5 hebt waarbij je minimaal 7,5 uur slaapt per nacht. Je hebt in deze week dus 2 nachten waarbij je korter mag slapen.

 

Moeilijk: Zorg dat je deze week iedere nacht minimaal 7,5 uur slaapt. Je mag deze week dus geen nacht hebben waarbij je korter mag slapen.

Week 2: Minder social Media

De informatie over, en challenge van week 2 zullen hier in de loop van week 1 worden gepubliceerd. Hou de FitBody Facebook pagina en/of de FitBody website dus goed in de gaten.